Szlak na Halę Gąsienicową i Czarny Staw Gąsienicowy – Tatry

Nasz wyjazd w Tatry trwał tylko 5 dni, gdzie czas na góry mogliśmy poświęcić w pełni 3. Jechaliśmy w 4 osoby i każde z nas miało inną kondycję. Mimo, że nie wybraliśmy (świadomie) wysokich szczytów to musieliśmy tak dostosować plan by każde z nas nie padło po drodze, a z wędrówki chcieliśmy mieć przyjemność a nie wbijać sobie noże w plecy po drodze.

To ważne, by podczas takich wędrówek w górach dostosować trasę do wszystkich.

Dzień pierwszy na rozruszanie w Tatrach postanowiliśmy poświęcić na Halę Gąsienicową i Czarny Staw. Trasa nie jest trudna, nie wymaga wybitnych zdolności, trzeba zdawać sobie sprawę, że chwilami będą strome podejścia ale nie powinny nikomu sprawić trudności – jedynie tym co kuleją z kondycją, może być ciut męcząco ale trasa tak przyjemna, że warto się skusić.

Spis treści:

1. Początek szlaku na Halę Gąsienicową i Czarny Staw w Tatrach
  2. Trasa na Czarny Staw Gąsienicowy ze schroniska Murowaniec
  3. Powrót do Kuźnic niebieskim szlakiem przez Boczań

Początek szlaku na Halę Gąsienicową i Czarny Staw w Tatrach

Zaczynamy z Kuźnic szlakiem żółtym przez Dolinę Jaworzynki. Idziemy dość wcześnie rano bo już przed 9 startujemy. Pamiętajcie, że należy za każde wejście do Tatrzańskiego Parku Narodowego zapłacić za wstęp. Warto mieć ze sobą jakieś drobne. Dochodzimy do Przełęczy między Kopami. Po drodze przez Dolinę Jaworzynki co jakiś czas wyłaniają się piękne widoki. Z przełęczy docieramy do Schroniska PTTK Murowaniec na Hali Gąsienicowej.

W drodze do schroniska rozpościerają się cudowne widoki, a roślinność jest tu magiczna. Można tak nacieszyć oczy, że aż szkoda iść do zatłoczonego schroniska.

Warto dodać, że Hala Gąsienicowa jest gigantycznym węzłem szlaków turystycznych w Tatrach. Wychodzą tutaj trasy m.in. na Krzyżne, Zawrat i Świnicę, Kasprowy Wierch, Granaty czy też Kościelec.

_MG_0778
_MG_0796
_MG_0795

Trasa na Czarny Staw Gąsienicowy ze schroniska Murowaniec

Idziemy nad Czarny Staw Gąsienicowy. Trasa jest bardzo przyjemna i znowu oczy cieszą widoki. Mijają nas nadal tłumy, ale ludzie idąc nie tworzą tak nieznośnego skupiska jak w schronisku. Gdy docieramy nad staw musimy tu posiedzieć chwilę bo jest tak pięknie. Karmimy kaczki, moczymy nogi i podziwiamy. Nigdy tu nie byłam i żałuję, że trzeba było potem wracać. Piękne miejsce. Rewelacyjnie widać Czarny Staw Gąsienicowy z Kasprowego Wierchu, na który dotarliśmy drugiego dnia (osobny wpis).

_MG_0882
_MG_0846
_MG_0842

Powrót do Kuźnic niebieskim szlakiem przez Boczań

Wracamy tą samą trasą ale tylko ze stawu. Następnie dochodzimy ponownie do Przełęczy między Kopami i idziemy w stronę Kuźnic niebieskim szlakiem przez Boczań. Trasa lekka i przyjemna, widoki nie pozwalają oderwać oczu. Zamiast patrzeć pod nogi, patrzę ciągle na boki. Nasza wędrówka nie była zbyt męcząca, raczej rekreacyjna. Spędziliśmy jednak więcej czasu na szlaku niż przewidują znaki, bo nikt nas nie gonił. Robiliśmy sobie przerwy na jedzenie, ja miałam ogromne obsuwy czasowe przez sesje zdjęciowe widoków i nie śpieszyliśmy się np. będąc nad stawem. Wróciliśmy do Kuźnic. Szybki prysznic i jeszcze poszliśmy wieczorem na góralskie jadło.

_MG_0807
_MG_0814
_MG_0824
_MG_0816
_MG_0789
20150730_105452
20150730_103552
20150730_105455

Polecam wszystkim trasę przez Dolinę Jaworzynki (szlak żółty), Przełęcz między Kopami, Schronisko Murowaniec na Hali Gąsienicowej, Czarny Staw Gąsienicowy i powrót przez Boczań (szlak niebieski).

Interesują Cię inne Trasy w Tatrach, które nie są bardzo wymagające? Zapraszam do wpisu z wejścia na szczyty w Tatrach Zachodnich >> Grześ, Rakoń, Wołowiec.

2 myśli w temacie “Szlak na Halę Gąsienicową i Czarny Staw Gąsienicowy – Tatry

Add yours

1. Mmm byłam na tym szlaku, niedługo go opiszę na blogu jednak..polecam pokonać go w drugą stronę czyli przez Boczań a wrócić Dolina Jaworzynki. Dlaczego tak sądzę?
    Cóż, moim zdaniem po kamieniach (których jest sporo na niebieskim szlaku) łatwiej się wchodzi niż schodzi, zwłaszcza kiedy są śliskie. Dolina Jaworzynki z kolei jest lepsza do zejścia-zauważ,że długo jest uroczo płaska by potem „strzelić” ostro w górę. Nawiasem mówiąc-przez swoją początkową łagodność jest lekko myląca dla początkujących którzy myślą.że cały czas będą szli tak pięknm i łagodnym szlakiem…