Ostatnim miejscem jakie odwiedziłam podczas podróży po Gruzji był komplekst Monastyrów David Gareja. Oczywiście plan był taki, aby dostać się tam autostopem. Okazało się jednak, że nie jest to takie łatwe. W drodze powrotnej z Lagodekhy wysiadłyśmy w pobliżu Sagarejo przy drodze prowadzącej do David Gareja (oddalonego od tego punktu około 50 km). Droga ta prowadzi jedynie do kompleksu Monastyrów, więc jedyną opcją na złapanie stopa była szansa, że jacyś turyści będą tam jechali. Niestety pod koniec listopada turystów zbyt wielu nie ma, więc ruchu samochodowego również nie było. Po około 40 minutach doszłyśmy do wniosku, że opcja autostopem raczej odpada, trochę nam było żal, że nie dotrzemy do Monastyrów. Zaczęłyśmy roważać inne opcje. Wiedziałyśmy, że z racji tego, że nie ma tam żadnego pulicznego transport uwiększość osób jedzie na miejsce taksówką lub wynajętym samochodem. Zwykle koszt dojazdu to około 80 lira (160 zł) kiedy więc po chwili zatrzymał się taksówkarz i zaproponował cenę 30 lira (60 zł) stwierdziłyśmy, że raz możemy się szarpnąć i zapłacić za przejazd. Pan taksówkarz jechał do swojego domu na obiad. Zaproponował więc abyśmy z nim tam pojechały, a potem zawiezie nas na miejsce. I tak za 30 zł od osoby zjadłyśmy pyszny obiad, wypiłyśmy gruzińskie wino, zwiedziłyśmy Monastyr David Gareja i jeszcze na droge dostałyśmy całą torbę karialoki.

The last part that we wanted to see during our trip in Georgia was David Gareja Monastery complex. We stopped close to the Sagarejo from where is the road leading to this place. There is no public transport so the only option to get there was to hitchhike. The only problem was that because nobody lives there we had to wait for a turists with rented cars. The end of the November is not very high touristic season so nobody was going there. After 40 min. when we though that we have to give up a taxi stopped. We knew that most of the people goes to David Gareja Monastery by taxi or with rented cars. Cost of taxi is 80 lira ( 40 euro) so when taxi driver propose 30 lira ( 15 euro) we said yes. It happened that the men was going to his home for a dinner so of course he invited us as well. After delicious dinner, a lot of georgian wine, a huge a bag of karalioki we went on a trip to David Gareja Monastery complex.

Davit Gareja (2)
David Gareja (8)
David Gareja (9)
David Gareja (10)

Zespół Monastryrów David Gareja znajduje się około 70 km na południe od Tblisi. Cały obszar ulukowany jest dokładnie na granicy Gruzji z Azerbejdzanem. Monastery zostały założone w 6 wieku. Cały kompleks jest pięknie zachowany. Trasa prowdząca na miejsce jest według mnie przepiękna. Jedzie się przez tereny półpustynne, widoki są magiczne. Ciekawostką jest, że mniej więcej w połowie trasy znajduję się mała miejscowość, a na jej obrzeżach hostel założony prze polaków.

David Gareja Monastery complex is cocated arround 70 km from Tblisi. It was founded in 6th century. The complex is exactly on the border between Georgia and Azerbaijan

1 komentarz do “David Gareja and hitchhiking trip in Turkey and Georgia / podróż autostopem po Turcji i Gruzji