Keda and hitchhiking trip in Turkey and Georgia / podróż autostopem po Turcji i Gruzji

Podróżując po Gruzji korzystałam z couchsurfingu. W Batumi zatrzymałam się u chłopaka, który pochodził z Turcji. Był on bardzo gościnny i pomocy, a do tego wszystkiego potanowił nas zabrać na wycieczkę po okolicy. Wybraliśmy Kedę oddaloną od Batumi około 45 km. Jedyną opcją aby się tam dostać jest samochód. Można autostopem ale z tego co zaobserwowałam wiele samochodów tam nie jeżdni, więc z transportem może być różnie.
Nam się poszczęściło, z zaproszenia na wycieczkę skorzystałyśmy i pojechaliśmy zwiedzać okolice.

When I was travelling in Georgia I was using couchsurfing. In Batumi I stayed with some guy from Turkey. He was very friendly, nice and helpful person and one day he decided to take as for a small trip in Ajaria region. We choose places close to Keda, approximately 45 km from Batumi. The easiest way to get there is by car. It is possible to try hitchhiking but from what I noticed it can be a bit difficult because there were not many cars there. We were very happy that we had a chance to visit those places so we went on a trip.

Keda 1

Najpierw przejechaliśmy przez Makhuntseti, gdzie znajduje się wodospad. Widać go już z drogi, nie jest jakoś specjalnie okazały ale jeśli będziecie w tym rejonie nie zaszkodzi się przy nim zatrzymać. Kolejnym przystankiem był dom wina Ajarian. Jest to zbudowna z kamienia spora restauracja. Można wejśc do podziemi i zobaczyć jak się przechwywuje i produkuje wino. Ponad to, jak się przekonaliśmy miejsce jest nezwykle populane na wesela. My w przeciągu może 15 minut byliśmy świadkiem dwóch sesji fotograficznych.
Keda znajduje się zaledwie kilka kilometrów od tego miejsca. Może wiosną czy latem wygląda ciekawiej i może jest to dobre miejsce wypadowe na kilkdniowy spacer. Jednak w czasie jesienno/zimowym kiedy ja byłam jakoś to miejsce mnie nie zachwyciło specjalnie.
Na koniec dotarliśmy do Parku Narodowego Machakhela. Tam mi się najbardziej podobało. Przecina go rzeka Machakhela, która wyznacza też granicę między Gruzją, a Turcją.

First we went to Makhuntseti, where is a waterfall. The waterfall is visible from a road so it is hard to miss it. It is not spectacular but it is worth a visit being in area.
The next stop was in Ajarian Wine House. It’s a stone house with a restaurant and big storage room for wine in basement. Also we couldn’t miss it that the place was very popular for getting married. During 15 minutes there were two married couples taking photos.
Keda is located only few kilometers from this place. Maybe during summer or spring it is beautiful area with nice opportunities to start a trip in a valley but in autumn/winter time when I was there it didn’t look very attractive.
Last place that we visited was Machakhela National Park located on the border between Georgia and Turkey.